Segalanya pasti mungkin..

Luahkan segalanya yang berkaitan dirimu..
Jangan bebankan dirimu dengan sesuatu yang mengasingkan.. Hidupkan dirimu..
Bila hati mula bersuara..
Segalanya memungkinkan diri untuk meneruskan kehidupan..

Sunday 16 October 2011

SuperWomen..

Dulu, orang kat kawasan rumah aku selalu kata suara mak aku paling kuat.. Kalau ada pertandingan suara paling kuat, mesti menanglah mak aku.. Waktu kecik kecik dulu, kalau pergi main dengan kawan kawan, masuk je waktu makan atau maghrib,dengarlah suara mak aku tu.. Bila dengar je, semua orang dah tahu, akibat yang sangat tidak baik laa.. Kalau tak kena bebel, mesti kena laa apa apa yang berkenaan dan sejenis dengannya.. Tapi, yela, kalau dah nakal tu, nakal jugak, mak cakap macam paham tapi kenyataan.. Boleh berkhayal pulak.. Pernah sekali tu, aku main main dengan kakak aku.. Tiba- tiba apa tah yang buatkan aku geram kat dia, aku tolak dia jatuh ke dalam parit depan rumah.. Mak pun apa lagi.. Kena la kaw kaw.. Tapi, sebanyak mana mak marah, kalau diikutkan dari 100% tu, cuma 15% je yang masuk telinga tak keluar keluar.. Waktu sekolah rendah, lagi aku nakal.. Aku ni bengap math sikit.. Jadi, bila exam je mesti kantoi.. Tiap kali bagi buku rekod pencapaian kat mak nak suruh tandatangan, mesti cubitan dia hinggap laa kat aku.. Sakit juga tapi tetap tak serik serik.. Walau segarang mana mak aku, aku tetap sayang.. Kadang kadang mak aku ni kasar gak bahasa dengan aku tapi, aku tak kisah.. Aku anggap macam perkara biasa.. Perkara yang paling aku suka dengan mak ni adalah masakan dia.. Fuhh ! Kesahihan masakan dia emang terbukti kesedapannya sebab sedara mara aku pun kalau balik kampung, mesti suruh mak aku masak.. Aku sebagai anak dia pun, tak reti jugak masak.. Tapi masak nasi tu lepas lah.. Walau macam mana pun, aku sentiasa di belakang mak kalau kat mana mana.. Aku tak pernah harap mak anggap aku sebagai anak kesayangan dia.. Aku cuma nak dia tahu yang aku sentiasa bersama dia.. Memang sekarang aku tak boleh buktikan kasih sayang aku, tapi aku janji pada diri aku, aku nak buat mak bahagia satu hari nanti.. Itu janji aku.. Buat mak..

No comments:

Post a Comment

Followers