Segalanya pasti mungkin..

Luahkan segalanya yang berkaitan dirimu..
Jangan bebankan dirimu dengan sesuatu yang mengasingkan.. Hidupkan dirimu..
Bila hati mula bersuara..
Segalanya memungkinkan diri untuk meneruskan kehidupan..

Saturday 5 November 2011

Sekian lama menyepi~

Sudah sekian lama aku menyepikan diri. kawan-kawan selalu tanya bila nak update blog ni. Aku cuma senyum.Tak sangka walaupun tak ada followers, tapi dalam diam banyak jugak. baguslah. Tapi yang pelik kenapa la diorang tak daftar jadi pengikut aku? Macam-macam la. esok dah hari raya haji.semalam sebelum balik sekolah ustazah ada bagi ceramah tentang korban.Teringat kisah Nabi Ibrahim menyembelih anaknya Nabi Ismail. Tapi, rupanya ada lagi satu kisah tentang anak Nabi adam Habil dan Qabil. Seronok bila dapat dengar cerita pengajaran macam tu.

Seharian aku tolong mak kemas rumah.Tapi sebenarnya tanpa mak sedar, aku tidur. Dah tengahari baru aku sambung balik kerja aku, akhirnya siap. Terasa sunyi bila abah tak ada. Setiap kali perayaan macam ni aku mesti terkenang arwah abah. Rindu. Tapi kerinduan tu aku sembunyikan. Bukan kerana malu tapi tak mahu orang lain pun sedih.

Abang aku balik, kakak aku pun balik. Saudara-mara berjanji nak datang esok hari. Alhamdulillah tahun ni kami sekeluarga beraya dengan meriah sedikit.Makanan pun mak masak banyak la jugak. Sedap sampai tak sabar nak tunggu hari raya. Malam raya dah melantak depan TV sambil tengok cerita kartun.

Tahun ni kat kampung tak ada korban. Tapi kampung sebelah ada. So,merayap la kejap ke kampung sebelah semata-mata nak tengok orang buat Korban. Walaupun sedih bila tengok lembu tu, tapi tahan la jugak. Nak buat macam mana, orang kata kalau kita kesian kat binatang yang kena sembelih nanti daging tu jatuh haram. Nanti tak dapat makan daging pulak.So, jangan nangis pulak tengok lembu kena sembelih.

Esok pagi-pagi nak ke KL jumpa kakak aku. Jadi, pagi raya tak ada kat rumah. TApi malam ada. Semoga raya tahun ni diberkati Allah SWT. Inilah masanya untuk aku dan keluarga nak berkumpul semula bertemu mesra. Aminn.

No comments:

Post a Comment

Followers